Що ж потрібно робити вчителю при роботі з першим класом для утримування уваги дітей на досліджуваному матеріалі? Важливо знати, що шестирічкам складно зосереджуватися на одноманітній, інтелектуально насиченою або малопривабливою для них діяльності. Звідси випливають такі рекомендації. Чергування видів діяльності Наприклад, при вивченні нової букви з дітьми потрібно проводити такі вправи: звукове сприйняття і виділення звуку: розучити чистоовку, відгадати загадку і встановити перший звук в відгадки , тощо; Також можна чергувати і форми роботи. Як правило, в 1 класі діти ще не ототожнюють себе з колективом класу. Тому фронтальна робота повинна змінюватися груповий або парної. Доступність Також слід враховувати, що у шестирічок переважає наочне мислення. Значить, на уроці повинні бути використані яскраві картинки, відеофрагменти, роздатковий матеріал, іграшки. Ігрова та практична діяльність Рекомендується використовувати гру «Фішки». Перед початком уроку вчитель з дітьми вирішують, яке слово або дія буде вважатися сигнальної фішкою (наприклад, покашлювання або фраза «А тепер ...»). Далі першокласники повинні в ході заняття помічати, коли прозвучить цей сигнал і фіксувати його (наприклад, ставити паличку на листочку чи малювати кружечок і т.д.). В кінці уроку слід перевірити, хто впорався з цим завданням і визначити самого уважного учня. Також основне місце в поясненні навчального матеріалу повинна займати практична діяльність дітей. Дитина не буде відволікатися, якщо йому цікаво те, що він робить. Слухати розповідь вчителя про те, що бувають дзвінкі і глухі звуки не так цікаво, як взяти в руки кубик з буквою і, струснувши його, визначити - буде він дзвеніти чи ні. Поведінка вчителя постійно переміщуватися по класу; Також вчителю рекомендується періодично просити дітей повторити останні два-три слова, які він вимовив. Ще один прийом - «забудькуватість». У ході розповіді вчитель може зробити вигляд, що він забув, про що хотів далі сказати, і попросить дітей підказати. Природно, це потрібно спланувати так, щоб дітям було очевидно, який фрагмент промови пропущений. Для підвищення уважності дітей на уроці їх потрібно максимально залучати до участі в навчальному процесі. Вчителю не варто багато розмовляти на уроці. Краще вести діалог, давати учням можливість висловити свою думку, домагаючись таким чином від них відповідної реакції. | |
Категорія: Поради психолога | Додав: РІТА (14.05.2018) | |
Переглядів: 984 |
Всього коментарів: 0 | |