Поради учителям Справжнім педагогом може вважати себе тільки той, хто в кожному своєму вихованцеві бачить людину в майбутньому. В. О. Сухомлинський Учитель творить людину. У справжнього вчителя — найважче і найрадісніше життя, складна творчість, він має володіти надзвичайно тонкими інструментами, якими впливає на людську душу, та які постійно вдосконалюються. Життя вчителя — постійне збагачення інтелекту, нестандартне розв'язання будь-яких проблем, невпинний пошук і творення найдосконаліших методів. Людське серце завжди відкрите для справедливості, благородності, щирості, добра. Сутність виховання моральних якостей В. О. Сухомлинський вбачав у систематичному, терплячому, тривалому впливі на розум дитини: 1. Педагогові, окрім різноманітного багажу знань, потрібно набувати таких людських якостей, як сердечність і доброзичливість, здатність перейматися чужими негараздами, бідами, мати бажання приносити радість іншим. 2. Віра в людину — величезна моральна сила, що втілює в собі саму суть відносин у нашому суспільстві. І цю віру учитель повинен виявляти завжди і в усьому. 3. Місія педагога — бути творцем дитячого щастя, лікарем і зцілителем дитячих душ. 4. Педагог без любові до дитини,— це все одно, що співець без голосу, музикант без слуху, живописець без відчуття кольору. 5. Справжня педагогічна майстерність починається там, де
Вашому вихованцеві хочеться стати хорошим, а бажання це утверджується лише тоді, коли людина в чомусь створеному власними руками і розумом бачить саму себе, пишається собою, переживає незрівняне почуття гідності творця. Щоб затрепетала жива душа, потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно торкатися до її серця. 6. Кредо кожного педагога — визначити, яка педагогічна допомога потрібна кожному учневі, а потім знайти засоби цієї допомоги. 7. Учителеві потрібно мати надзвичайно чутливе й відкрите серце, щоб бачити, розуміти, відчувати тисячі найніжніших доторкань до маленьких людей, щоб ці доторкання творили людську красу, розвивали моральні задатки. 9. Перш, ніж думати про знання, потрібно збудити в учня людську гідність, непомітно торкнутися найчутливіших куточків його душі. 10. Щоб мати доступ у дивний палац, ім'я якому Дитинство, перевтілюйтесь, ставайте якоюсь мірою дитиною. Найкращий учитель для дитини той, хто, духовно спілкуючись із нею, забуває, що він учитель, і бачить у своєму учневі друга, однодумця. Чуйний педагог ніколи не забуде, що він сам був дитиною. 11. Діти не можуть пізнавати добро,красу без яскравого емоційного слова вчителя, тому що без живого трепетного хвилюючого слова немає розуміння. Немає добрих стосунків. Чудодійна сила слова виникає з любові педагога, з його глибокої віри в людину. Хай звучить у серцях вихованців лагідне слово. Торкаймося ласкою дитячого серця. 12. Бережіть людську гідність, утверджуйте в людині повагу до самої себе, виховуйте тонку чутливість до добра і зла. 13. Знайдіть індивідуальний підхід до дітей, всебічне вивчайте їхню особистість, впроваджуйте особистісно-орієнтовані моделі навчання та виховання. Створюйте умови для вибору дитиною власної світоглядної позиції. 14. Обирайте найкращий шлях до сердець малюків: через казку, цікаві ігри, музику, мистецтво, дитячу творчість. 15. Найголовніше джерело добрих відносин — природа, тому що серед природи, що є багатою на живі образи, легше думається, краще фантазується, швидше добираються слова з найтоншими відтінками. Дитина стане розумною, 16. Щоб запобігти безсердечності, виховуйте школярів у дусі турботи, тривоги, неспокою про живе та красиве. Розвивайте засоби пізнання оточуючих: вміння порівнювати,аналізувати та узагальнювати вчинки товариша і свої, бачити і оцінювати їх моральне наповнення. 17. Орієнтуйте дитину на творчий процес пізнання моральних норм. Виховуйте шляхом різних методичних форм роботи: ігри, діалоги, аналіз, обґрунтування життєвих ситуацій, експерименти. Найвитонченіші методи та прийоми виховання будуть порожніми, якщо вони не сприятимуть тому, щоб людина подивилася на саму себе, замислилася над власною долею. 18. Починайте день з емоційного заряду доброти. Навчальний процес повинен знаходитись у тісному зв'язку із зарядом доброти і моральності. 19. «Школа ввічливості» — театралізовані ви стави-діалоги, підготовлені одним класним колективом для іншого. Цінність цих заходів у тому, що вони є необхідними для реалізації і розвитку накопичених знань, переконань щодо моральних норм поведінки. Проводяться у формі конкурсів щодо розв'язання педагогічних задач (завдання, загадки, продовження життєвих сюжетів). 20. Як зелений листочок тягнеться до сонця, так душа Вашого вихованця хай тягнеться до ласки і добра. Не бійтеся бути ласкавими! | |
Категорія: Видатні педагоги | Додав: РІТА (10.06.2016) | |
Переглядів: 962 |
Всього коментарів: 0 | |