menu

Урок математики.Додавання числа частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка.
14.11.2014, 19:36

Тема: Додавання числа частинами. Задачі на знаходження невідомого доданка.

Мета: вчити додавати число частинами, розв‘язувати задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати мислення, обчислювальні навички, вміння працювати в парах; виховувати інтерес до математики, охайність в оформленні письмових робіт.

Обладнання:планшетки, намальована на ватмані берізка без листочків, листочки,таблиця з каліграфічним написанням цифр, таблиці зі схемами задач, прикладів,таблиця з «Теремком».

Тип уроку: засвоєння нових знань, урок-гра.

                                                           Хід уроку:

І. Організація класу.

Ось дзвінок сигнал подав,

Працювати настав час.

Тому часу ми не гаймо

І урок розпочинаймо.

Посміхніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

  • Чого очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Яка гостя завітала на наш урок  ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Якщо сніг вже скрізь розтанув

І травичка зеленіє,

Ще й пташок співає зграя,

Що це, діти, означає?

Це до нас прийшла ……………../ весна/

 

Йшла Весна по землі. Йшла лугами, лісами. І раптом на лісовій галявині побачила Берізку, яка гірко плакала.

- Чому ти сумуєш, Берізко?- запитала Весна.

- Як же мені не сумувати, коли все навкруги зеленіє, а я не маю зеленого вбрання. Допоможи мені, Весно красна!

- Я знаю хто тобі допоможе,- відповіла Весна.

- Тобі допоможуть учні 1-А класу. Якщо вони справляться з сьогоднішніми завданнями, то ти одягнеш на себе зелені листочки.

- То що, діти, допоможемо берізці?

 

За кожне виконане завдання вчитель прикріплює на берізку листочка.

 

ІІІ. Повторення і закріплення вивченого. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

  1. Усний рахунок.

а)  гра «Мовчанка» (доповнити до 10)

Вчитель показує приклади, а діти на планшетці показують відповідь.

б) гра «Теремок»

 

 

          8

         +

         ?

          =

         10

          3

         +

         ?

          =

          8

          6

         -

         4

          =

          ?

          ?

         +

         3

          =

          7

                       У теремку жили числа. Вийшли вони погуляти і заблукали.       

                      Допоможемо числам? Їх потрібно повернути у свої домівки.

На дошці виставлені цифри від 1 до 10. Потрібно вибрати ті, які «живуть» на кожному з поверхів.

в) скласти всі можливі приклади на додавання з відповіддю 6, 7,8,9.

2. Математичний диктант. Хвилинка каліграфії.

- Записати каліграфічно відповіді.

- сума чисел 1 і 3;

- різницячисел9 і 4;

- 4 збільшити на 3;

- 7 зменшити на 5;

 

Каже мати - квочка:

- В мене 2 синочки

Та 4 дочки.

Скільки діточок у квочки?

Ви малята полічіть

І у зошит запишіть.

 

  1. . Робота над темою уроку.
  1. Створення проблемної ситуації.
  • Учні пишуть приклади:
    1.  

8+2

  1.  

Пропоную підказку:

  1.  

     /\

  2      3

 

  • Учні  збираються у групи і самі роблять висновок, що другий доданок потрібно розкласти на зручні доданки.
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Робота з підручником. С.101 №4
  3. Приклади з коментуванням.
    1.  
    2.  
    3.  
    4.  
    5.  

                       Учні з допомогою вчителя роблять висновок, що                               9 забирає від другого доданка 1

                                   8 забирає 2

                                   7 забирає 3

                                   6 забирає 4

                                   5 забирає 5

5.Робота в групах.

Скласти за схемою задачу та роз в'язати її.

6.Робота з геометричним матеріалом.

На планшетці учні з геометричних фігур створюють чоловічків, тварин,транспорт, тощо.

V. Підсумок уроку.

  • Чи здійснилися ваші очікування?
  • То як до 7 додати 6?

Берізка стала красунею, тому що одягнулась у зелене вбрання і ви їй у цьому допомогли. Вона не сумує, а радіє і щиро дякує учням 1-А класу.

Категорія: 1 клас | Додав: РІТА | Теги: Математика 1 клас
Переглядів: 4701 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]