Вівторок, 26.01.2021, 05:04                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
ВЧИТЕЛЮ

Міні чат
Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Конспекти уроків. Презентації » 1 клас

Урок з курсу "Я досліджую світ" на тему "Що закодовано в українській вишиванці?
22.11.2020, 21:05
Що закодовано в українській вишиванці
Хід заняття
1. Ранкова зустріч.
1. Привітання.(Діти стають в коло).
-Доброго ранку, діти. Я прочитаю вам віршик, а ви закінчіть його фразою. Струмок серед гаю,як стрічечка. На квітці метелик, мов свічечка. Хвилюють, малюють, квітують поля. - Добридень тобі, ......Україно моя! (Павло Тичина).
2.Обмін інформацією.
-Діти,а ми з вами де живемо ? Значить , ми - хто?
-До нас завітала теж україночка. А подивіться серед гостей може когось впізнаєте. Впізнлали ? Кого ? Хто це? (вчитель музики).Запросимо її до себе в коло. - Як ви гадаєте, що вчитель музики може принести з собою ?( пісня). - А давайте згадаємо, яке вчора було свято ?(День вишиванки).Отже пісня буде про вишиванку. А ви уважно слухайте, бо в цій пісні ви почуєте слова, які визначать тему нашого сьогоднішнього дня. ( пісня "Моя сорочка вишивана").
3. Новини дня.
- Подякуємо Вчителю музики.- Так які слова ви почули , про що розповідають вишиті рядочки ? (оберіг, краса, легенда,традиція, мова-----------слова зявляються на дошці).- Так яку тему ми сьогодні будемо розглядати ( Що закодовано в українській вишиванцф ).
- Давайте ще раз глянемо на слова. Оберіг -на яку букву починається А який звук А чому ви так вважаєте - Дітки, в кого літера О утворіть першу групу і сідайте за парти.- Тепер глянемо на слово краса- проводиться аналогічна рбота з усіма іншими словами-краса,традиція,легенда та мова ).- А зараз я хочу звернутисядо групи зі словом традиція. - Скажіть, будь ласка, яка традиція у нас кожного ранку (Щоденні новини).- Який сьогодні день Яке число Який місяць - Яка погода за вікном (лдин учень виставляє біля дошки ).
2.Слухання легенди "Чарівна сорочка".
-Діти, зараз я вам розповім одну легенду про чарівну сорочку. - як ви думаєте, про яку сорочку буде розповідь (вишивану).- А як ви вважаєте,чому вона чарівна Послухайте легенду. (Легенда зі збірки "Знайдена скарбниця" Павла Супруненка, адаптована редакцією журналу "Джміль").
-Про кого розповідається в легенді - Чим займалася Галя - Що трапилося з Захаром - Завдяки чому він одужав - Так яку силу мала вищивана сорочка - Діти,вишиванка вважається особливим оберігом, який не тільки оберігає, захищає від усього лихого, а й нагадує про рідну довіку, про близьких людей. Вишивати - це природнє заняття для українських дівчат, жінок. З давніх давен було традицією вишивати по всій Україні.
3. Перегляд мультфільму."ЦЕ наше і це твоє. Знана у всьому світі вишивка наша."
-Зараз я вам пропоную переглянути мультфільм про українську вишивку, яка є культурною памяткою нашого народу. Подивіться ,будь ласка , уважно. (https://www.youtube.com/watch?v=-CI75DOT9M8)
-Так про що йдеться у мультфільмі - Чим являється вишивка для українців - Де застосовують предмети з українською вишивкою - Українська вишивка - це те, без чого важко уявити українську культуру, побут та історію. Вишиванка має вікову історію, і вона до сьогодні не втратила своєї популярності. - А що є у вас вдома з українською вишивкою - А чи знаєте ви , що означає вищивка на всіх цих предметах.
4. Робота в зошитах.
_ Зараз відкрийте зошити на стор.48, завд.6 і розглянемо, якими ж магічними символами оздоблюють український одяг і що він означає. ( можна приготувати заготовки з інтернету).
5. Робота в групах.
-У кожної групи є предмет з українською вишивкою. - Ваше завдання розглянути візерунок і розповісти, що , н а вашу думку., означає дана вишивка.
1 група-рушник 2 група- сорочка
3 група - скатертина 4 група - наволочка 5 група- серветка.
Доповнення вчителя рушник - червоний колір це колір активності, динаміки,має захисну оберегову функцію,це стихія вогню,тому він захищає і зігріває.ВІЗЕРУНКИ - НЕ ОБЕРІГ РОДИНИ.Ця загадкова і таємнича квітка називається берегиня, що містить в собі материнську силу. Сорочка - синій колір холодний,обтікаючий, він є символом води і говорить простремління до нескінченості, до чистого переживання.ґвізерунок- ромб - це родюче поле, земельна ділянка,асоціюється з родючістю. Скатертина -зелений колір -це колір природи,царства рослин.Він утримує в собі задоволення, спокій і витримку. Квіти у поєднанні означають пробудження,зростання,молодість,символізують постійне оновлення.Ніжно-блакитні незабудки-символ памяті та вірності. Наволочка - жовтий колір-легкий і зігріваючий,як сонце.Він,як і білиц,відбиває світло. Має в собі надію, прагнення до щастя, радості. Символізує досягнення мети.А коричневий= це колір землі, що зорана навесні і засіяна.Він має приховану силу,яка існує і в майбутньому обовязково проросте як зернинка в землі. Троянда означає оновлення і безперервний сонячний рух. а ромб ми вже знаємо. Серветка - тут ми бачимо і сторони світу зеленим, і родюче поле, і квіти вишиті нескінченою смужкою- що символізують постійне оновлення і нескінченість.Барвінок - символ молодості, активності та розвитку, а ще вічності буття і життєвої сили,провісник весни. Він є символ вічного кохання. Сині квіти на тлі зелених листочків символізують розвиток,юність, енергійність.
6.Створення візерунку для української вишиванки.
-Діти,от ми з вами дізналися про те, що вищивка є оберегом для українців, що вишивати вважаються традицією українського народу,прослухали легенду. Також тільки що українська вишивка нам багато чого розповіла, значить це і мова україкського народу.- А давайте зараз створимо ще красу. Кожна група отримала свій матеріал для роботи.Ваше завдання - створити візерунок для української сорочки. На це вам дається 5-7 хвилин.Коли група буде готова - піднімаєте руку і розповідаєте, що ви зобразилицим візерунком.1 група працює з деревяними паличками -конструктор, 2 група - з цукерками, 3 група - смийлики- магніти , 4 група - конструктор ЛЕГО- свстем, 5 група - різнокольорові гудзики.
-Тепер давайте подивимося на цю красу. Розкажіть, що ви бачите на цьому візерунку А на цьому ....(Так підходимо кожної групи і розповідаємо ).
7.Підсумок заняття.Рефлексія.
-Дітки,подивіться на себе, сьогодні ви прийшли всі у вишиванках, а чи знаєте ,дізналися ви щось нового та цікавого про свій одяг - А що корисного дізналися - А хто може одягати вишиванку - Яким має бути маленький українець,такий як ви - Я сподіваюсь, що ви будете гарними українцями, які з честю і гордістю будуть носити вишиванку і ніколи в житті не зганьбите українського одягу.

Підготувала вчитель початкових класів Павлоградської загальноосвітньої школи I – III ст.№9 Хаванська Світлана Володимирівна
Категорія: 1 клас | Додав: swetlanaxavanska
Переглядів: 14 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі