11.07.2014, 01:14 | |
Тема: Дії дитини за умови небезпеки (пожежа в іншій квартирі, іншому будинку) Мета: Формувати навички учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах. Розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання. Виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки. Формувати цін ставлення до людей, себе Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Обладнання: плакати, ілюстрації, слайди презентації «Історія виникнення пожежних частин», кросворд. Хід уроку I. Організація класу II. Оголошення теми і мети III. Повторення вивченого 1. – Що треба зробити, щоб запалити газову плиту? – Звіримо з плакатом а) повернути вентиль на трубі;б) запалити сірник, піднести його до пальника, а потім відкрити кран до відповідної камфори;
в) оглянути, чи всі інші крани закриті;
г) після використання газу необхідно його перекрити на трубі,виключити камфори. 2. – Що потрібно робити, якщо в кухні чути запах газу? – Виправте допущені помилки а) повідомити дорослих; б) відчинити вікно (двері), провітрити приміщення; в) перевірити, чи закриті крани на плиті і на трубі; г) не запалювати сірники, не вмикати світло; д) у разі необхідності телефонувати в аварійну газову службу. IV. Актуалізація опорних знань 1. Відгадування загадки Червоний півень по жердині скаче, Своїм гребенем величається, А як торкнешся, то кусається. Якщо в квартиру зайде цей гість, То все дотла він з’їсть. (Вогонь) 2. Робота з плакатами «Вогонь – друг» «Вогонь – ворог» – Допомагає нагрітися, приготувати їжу, тоді вогонь – друг, а коли гинуть люди, призводить до великої матеріальної шкоди тоді вогонь – ворог.
(слайд № 1) 1 учень: З давніх часів людина поклонялася вогню. Вогняні стріли блискавок, потоки розпеченої лави з надр Землі, які супроводжувалися страшним гуркотом, зміцнювали віру людини в його божественну силу. (слайд № 2) Не дарма стільки міфів і легенд пов’язано з вогнем, з історією його походження. Серед них і міф про грецького Прометея, який подарував вогонь людям. (слайд № 3) Плинув час, вогонь допомагав людині: готував їжу, світив, обігрівав житло та відлякував хижих звірів. (слайд № 4) Поступово люди перестали вірити в божественне походження вогню, стали вважати його вірним слугою, супутником в усіх своїх справах. Байдужість і неповага до вогню не змусили себе довго чекати. Виходячи з-під контролю людини, вогонь руйнував усе на своєму шляху. Ішли століття, розвивалося людство, росли міста і села. Разом із цим збільшувалась і кількість пожеж. (слайд № 5) 2 учень: Ішов час... Люди вперто вчилися боротися з вогняною стихією, однак вона незмінно перемагала. Близько тисячі років потому люди винайшли перше, дійсно дієве знаряддя для боротьби з вогнем – водоливну трубу. (слайд № 6) За допомогою поршня вода тугою цівкою направлялася на вогонь. Покращилась і служба в пожежно-сторожовій охороні. Цілодобово на найвищих будівлях селищ та міст дозорні несли службу. Проте з розвитком міст, будівництвом фабрик і заводів сил пожежно-сторожової охорони для боротьби з пожежами ставало недостатньо. Вогонь безжалісно продовжував знищувати все на своєму шляху. 3 учень: Тому настала потреба у створенні професійної пожежної охорони: перші такі команди виникли у великих містах. Це сталося на початку дев’ятнадцятого століття. Спорядження перших пожежних команд було дуже скромне: бочка з водою та примітивний ручний насос, декілька коротких рукавів з брандспойтами, а решта – відра, лопати, мотузки, багри та сокири. (слайд № 7). Служили в цих командах солдати нестройової служби, в числі яких були сокирники, факельщики, лазальники. Керували пожежними підрозділами брандмейстери. А головним командувачем над пожежними в місті був брандмайор. Розуміючи небезпеку пожежі, люди почали будувати великі заводи з випуску протипожежного обладнання. Один з перших таких об’єктів був споруджений в Петербурзі. 4 учень: Плинув час. Пожежна охорона поступово удосконалювалась, отримувала нові технічні засоби, які дозволяли вести боротьбу з найскладнішими пожежами. (слайди № 8, № 9) Технічно оснащеною, відмінно підготовленою пожежна охорона стала сьогодні. (слайд № 10) Але зміст і суть самої служби залишилися без змін бути напоготові, на лінії вогню. Врятувати... Зберегти... Допомогти... Захистити... Ось основна мета роботи пожежників. (слайд № 11) 5 учень: Як і багато років потому, міста та селища нашої держави від вогню захищають пожежні частини. (слайд № 12) Це сучасні будівлі, у яких несуть добову службу пожежні, у складі чергового караулу, знаходячись у стані підвищеної бойової готовності в будь-який час дня і ночі. На виїзд, за сигналом, тривоги, відведено дуже короткий термін – 45 секунд.
1). Пустощі дітей з вогнем. 2). Необережне поводження з вогнем. 3). Несправність газових та електричних приладів. 4). Від блискавки, само загоряння сіна, будівель. V. Вивчення нового матеріалу. 1. Бесіда – Якщо пожежа виникла у приміщенні, не потрібно лякатися і ховатися. Коли вогонь ще не набрав сили, треба швидко його залити водою або накрити щільним покривалом або засипати піском. 2. Робота з підручником 1). Опрацювати статті «Якщо пожежа у сусідів» 2). Бесіда за питаннями – Як треба діяти, якщо пожежа у сусідів? – Як захистити своє помешкання від диму? – Як діяти, щоб не отруїтись димом, котрий наповнює помешкання?
3. Розгляд малюнків у підручнику (ст.87,88) 1. Чому діти кричать з вікна? (ст.87 (1)) (кличуть на допомогу, бо виникла пожежа) 2. Чому діти так вирішили чекати на допомогу? (87 (2)) – Сучасні будинки будують так, що вогонь не може потрапити в іншу квартиру. Тому можна спокійно чекати на допомогу. – Чому діти позатикали двері мокрим ганчір’ям? (87(2)) (щоб дим не потрапив) – Чому вони закрили ніс і рот і лягли на підлогу? (щоб не отруїтися димом) 3. Чи правильно зробили діти, коли сховалися під стіл від вогню?
– Ні. На пошук потерпілих можна витратити багато часу і може привести до загибелі потерпілого і рятівника. 4. Бесіда про порядок дій у сільській місцевості у випадку виникнення пожежі
(підручник «Основи здоров’я», 4 клас) Фізкультхвилинка VІ. Закріплення вивченого 1. Самостійна робота
Вибери правильну відповідь • Повертаючись зі школи, ти бачиш, що з вікон твоєї оселі йде густий дим. – бігти додому і гасити вогонь; – викликати службу пожежної охорони; – кликати на допомогу людей. • Запах газу чути на сходах у під’їзді чи біля помешкання. – повернутися на вулицю і гратися – викликати аварійну газову службу. 2. Перевірка самостійної роботи 3. Бесіда-міркування над висловом «Криком вогню не загасиш» – Чого навчає цей вислів? 4. Скласти план дій у випадку виникнення пожежі в сусідній – 3’ясувати, що відбувається. – Обережно відкрити двері. – Якщо на сходах багато диму, негайно зачинити двері. – Дзвони пожежникам. Якщо телефону нема, клич на допомогу з вікна чи з балкона. Слід пам’ятати, що під час гасіння пожеж не можна відчиняти квартиру чи вікна – А чому? (свіже повітря може посилити горіння) 5. Читання і обговорення ситуативних завдань – Прочитай і дай оцінку діям дітей у різних ситуаціях. Ситуація 1. Оленка схвильовано говорить у телефонну слухавку: – Алло, пожежна охорона? Негайно приїздіть сюди! Тут пожежа, горить сарай! Ситуація 2. Олег набирає номер «01» і дуже голосно кричить: – Алло, виникла пожежа у видавництві, що на вулиці Шевченка, 3. Ситуація 3. Ігор набирає номер «01» і швидко повідомляє: – Алло, виникла пожежа у магазині «Пролісок», що на вулиці Грушевського, 17. Повідомив Ігор Набережний. Статистичні дані Найбільше пожеж, що виникають, спричиняють діти дошкільного віку або неповнолітні. Щороку у світі стається близько 5 млн. пожеж. Щогодини гине 1 людина, 2 – 3 особи – отримують опіки і травми. Щодня в Україні виникає 120 пожеж, в яких гине 7 чоловік. – Чи можна зарадити такому стану? Можна. Кожен учень повинен знати правила пожежної безпеки і суворо їх дотримуватись. VІІ. Підсумок уроку 1. Гра «Хто краще знає правила протипожежної безпеки»
2. Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою? 3. Що трапиться, якщо в електрочайнику википить вода? 4. Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому? 2. Розгадування кросворду 1. З якою птицею порівнюють у народі вогонь? (Півень) 2. Перше дієве знаряддя для боротьби з вогнем – водоливна … (труба) 3. Стихійне лихо, під час якого вогонь виходить з-під контролю. (Пожежа) 4. Сучасний ручний пристрій для гасіння пожежі. (Вогнегасник) 5. Людина-спеціаліст, яка гасить пожежу. (Пожежник) Ключове слово – Прометей. – Що він зробив для людей за древнім міфом? Домашнє завдання – Вирізати із зошита довідник про дзвінки у різні аварійні служби.
| |
Категорія: 3 клас | | | |
Переглядів: 4427 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |