menu

Дії дитини за умови небезпеки (пожежа в іншій квартирі, іншому будинку
11.07.2014, 01:14

Тема: Дії дитини за умови небезпеки (пожежа в іншій квартирі, іншому будинку)

Мета: Формувати навички учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах. Розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання. Виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки. Формувати цін ставлення до людей, себе

                 Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

                 Обладнання: плакати, ілюстрації, слайди презентації «Історія виникнення пожежних частин», кросворд.

Хід уроку

I. Організація класу

II.  Оголошення теми і мети

III.   Повторення вивченого

1. –  Що треба зробити, щоб запалити газову плиту?

    – Звіримо з плакатом

а) повернути вентиль на трубі;б) запалити сірник, піднести його до пальника, а потім відкрити кран до відповідної камфори;

 

 

в)  оглянути, чи всі інші крани закриті;

 

 

г)  після використання газу необхідно його перекрити на трубі,виключити камфори.

2. –  Що потрібно робити, якщо в кухні  чути запах газу?

    –  Виправте допущені помилки

а) повідомити дорослих;

б) відчинити вікно (двері), провітрити приміщення;

в) перевірити, чи закриті крани на плиті і на трубі;

г)  не запалювати сірники, не вмикати світло;

д) у разі необхідності телефонувати в аварійну газову службу.

IV.  Актуалізація опорних знань

1. Відгадування загадки

Червоний півень по жердині скаче,

 Своїм гребенем величається,

 А як торкнешся, то кусається.

 Якщо в квартиру зайде цей гість,

 То все дотла він з’їсть. 

                                      (Вогонь)

2. Робота з плакатами «Вогонь – друг»

                                       «Вогонь – ворог»

– Допомагає нагрітися, приготувати їжу, тоді вогонь –  друг, а коли гинуть люди, призводить до великої матеріальної шкоди тоді вогонь – ворог.


  1. Розповідь учнів «Історія виникнення пожежних частин» про те, як люди колись ставились до вогню, боролись з ним та демонстрація слайдів

  2.  

(слайд № 1)

1 учень:

З давніх часів людина поклонялася вогню. Вогняні стріли блискавок, потоки розпеченої лави з надр Землі, які супроводжувалися страшним гуркотом, зміцнювали віру людини в його божественну силу. (слайд № 2)

 Не дарма стільки міфів і легенд пов’язано з вогнем, з історією його походження. Серед них і міф про грецького Прометея, який подарував вогонь людям. (слайд № 3)

Плинув час, вогонь допомагав людині: готував їжу, світив, обігрівав житло та відлякував хижих звірів. (слайд № 4)

Поступово люди перестали вірити в божественне походження вогню, стали вважати його вірним слугою, супутником в усіх своїх справах. Байдужість і неповага до вогню не змусили себе довго чекати. Виходячи з-під контролю людини, вогонь руйнував усе на своєму шляху.

Ішли століття, розвивалося людство, росли міста і села. Разом із цим збільшувалась і кількість пожеж. (слайд № 5)

2 учень:

Ішов час... Люди вперто вчилися боротися з вогняною стихією, однак вона незмінно перемагала. Близько тисячі років потому люди винайшли перше, дійсно дієве знаряддя для боротьби з вогнем – водоливну трубу. (слайд № 6)

 За допомогою поршня вода тугою цівкою направлялася на вогонь. Покращилась і служба в пожежно-сторожовій охороні. Цілодобово на найвищих будівлях селищ та міст дозорні несли службу.

Проте з розвитком міст, будівництвом фабрик і заводів сил пожежно-сторожової охорони для боротьби з пожежами ставало недостатньо. Вогонь безжалісно продовжував знищувати все на своєму шляху.

3 учень:

Тому настала потреба у створенні професійної пожежної охорони: перші такі команди виникли у великих містах. Це сталося на початку дев’ятнадцятого століття. Спорядження перших пожежних команд було дуже скромне: бочка з водою та примітивний ручний насос, декілька коротких рукавів з брандспойтами, а решта – відра, лопати, мотузки, багри та сокири. (слайд № 7). Служили в цих командах солдати нестройової служби, в числі яких були сокирники, факельщики, лазальники. Керували пожежними підрозділами брандмейстери. А головним командувачем над пожежними в місті був брандмайор.

Розуміючи небезпеку пожежі, люди почали будувати великі заводи з випуску протипожежного обладнання. Один з перших таких об’єктів був споруджений в Петербурзі.

4 учень:

Плинув час. Пожежна охорона  поступово удосконалювалась, отримувала нові технічні засоби, які дозволяли вести боротьбу з найскладнішими пожежами. (слайди № 8, № 9)

Технічно оснащеною, відмінно підготовленою пожежна охорона стала сьогодні. (слайд № 10)

Але зміст і суть самої служби залишилися без змін  бути напоготові, на лінії вогню.

Врятувати... Зберегти... Допомогти... Захистити... Ось основна мета роботи пожежників. (слайд № 11)

5 учень:

Як і багато років потому, міста та селища нашої держави від вогню захищають пожежні частини. (слайд № 12)

Це сучасні будівлі, у яких несуть добову службу пожежні, у складі чергового караулу, знаходячись у стані підвищеної бойової готовності в будь-який час дня і ночі. На виїзд, за сигналом, тривоги, відведено дуже короткий термін –      45 секунд.


  1. Робота з ілюстраціями, плакатамиПожежа сама по собі не виникає.                          Причин виникнення пожежі може бути багато:

1). Пустощі дітей з вогнем.

2). Необережне поводження з вогнем.

3). Несправність газових та електричних приладів.

4). Від блискавки, само загоряння сіна, будівель.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда

– Якщо пожежа виникла у приміщенні, не потрібно лякатися і ховатися. Коли вогонь ще не набрав сили, треба швидко його залити водою або накрити щільним покривалом або засипати піском.

2. Робота з підручником 

1). Опрацювати статті «Якщо пожежа у сусідів»

2). Бесіда за питаннями

– Як треба діяти, якщо пожежа у сусідів?

– Як захистити своє помешкання від диму?

– Як діяти, щоб не отруїтись димом, котрий наповнює помешкання?


  • Не панікувати, не ховатись у шафу чи під ліжко.

  • Повідомити по телефону батьків, пожежників, сусідів про ситуацію.

  • Вийти на балкон, кликати на допомогу дорослих.

  • Якщо балкон відсутній,  відчинити вікно і кликати на допомогу.

  • Якщо диму у квартирі багато, треба закрити ніс і рот мокрим рушником, лягти на підлогу і чекати на допомогу.

3. Розгляд малюнків у підручнику (ст.87,88)

1. Чому діти кричать з вікна? (ст.87 (1))

(кличуть на допомогу, бо виникла пожежа)

2. Чому діти так вирішили чекати на допомогу? (87 (2))

– Сучасні будинки будують так, що вогонь не може потрапити в іншу квартиру. Тому можна спокійно чекати на допомогу.

– Чому діти позатикали двері мокрим ганчір’ям? (87(2))

(щоб дим не потрапив)

– Чому вони закрили ніс і рот і лягли на підлогу?

(щоб не отруїтися димом)

3. Чи правильно зробили діти, коли сховалися під стіл від вогню?

 

 

– Ні. На пошук потерпілих можна витратити багато часу і може привести до загибелі потерпілого і рятівника.

4. Бесіда про порядок дій у сільській місцевості у випадку виникнення пожежі

 

 

(підручник «Основи здоров’я», 4 клас)

 Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого

1. Самостійна робота

 

 

Вибери правильну відповідь

• Повертаючись зі школи, ти бачиш, що з вікон твоєї оселі йде густий дим.

– бігти додому і гасити вогонь;

– викликати службу пожежної охорони;

– кликати на допомогу людей.

• Запах газу чути на сходах у під’їзді чи біля помешкання.

– повернутися на вулицю і гратися

– викликати аварійну газову службу.

2.   Перевірка самостійної роботи

3.   Бесіда-міркування над висловом «Криком вогню не загасиш»

– Чого навчає цей вислів?

4. Скласти план дій у випадку виникнення пожежі в сусідній

квартирі («Основи здоров’я», 4 клас)

– 3’ясувати, що відбувається.

– Обережно відкрити двері.

– Якщо на сходах багато диму, негайно зачинити двері.

– Дзвони пожежникам. Якщо телефону нема, клич на допомогу з вікна чи з балкона.

Слід пам’ятати, що під час гасіння пожеж не можна відчиняти квартиру чи вікна

– А чому?

(свіже повітря може посилити горіння)

5. Читання і обговорення ситуативних завдань

– Прочитай і дай оцінку діям дітей у різних ситуаціях.

Ситуація 1.

 Оленка схвильовано говорить у телефонну слухавку:

    – Алло, пожежна охорона? Негайно приїздіть сюди! Тут пожежа, горить сарай!

Ситуація 2.

 Олег набирає номер «01» і дуже голосно кричить:

  – Алло, виникла пожежа у видавництві, що на вулиці Шевченка, 3.

Ситуація 3.

 Ігор набирає номер «01» і швидко повідомляє:

 – Алло, виникла пожежа у магазині «Пролісок», що на вулиці Грушевського, 17. Повідомив Ігор Набережний.

Статистичні дані

Найбільше пожеж, що виникають, спричиняють діти дошкільного віку або неповнолітні.

Щороку у світі стається близько 5 млн. пожеж. Щогодини гине 1 людина,  2 – 3 особи – отримують опіки і травми.

Щодня в Україні виникає 120 пожеж, в яких гине 7 чоловік.

– Чи можна зарадити такому стану? Можна. Кожен учень повинен знати правила пожежної безпеки і суворо їх дотримуватись.

VІІ. Підсумок уроку

1. Гра «Хто краще знає правила протипожежної безпеки»


  1. За яким номером телефону потрібно звертатися у випадку виникнення пожежі?

2.     Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою?

3.     Що трапиться, якщо в електрочайнику википить вода?

4.     Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому?

2. Розгадування кросворду

1. З якою птицею порівнюють у народі вогонь? (Півень)

2. Перше дієве знаряддя для боротьби з вогнем – водоливна … (труба)

3. Стихійне лихо, під час якого вогонь виходить з-під контролю. (Пожежа)

4. Сучасний ручний пристрій для гасіння пожежі. (Вогнегасник)

5. Людина-спеціаліст, яка гасить пожежу. (Пожежник)

     Ключове слово – Прометей.

– Що він зробив для людей за древнім міфом?

Домашнє завдання

– Вирізати із зошита довідник про дзвінки у різні аварійні служби.


Історія виникнення пожежних частин

 

 

Категорія: 3 клас | Додав: РІТА | Теги: конспект і презентація
Переглядів: 4427 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]