14.11.2014, 19:25 | |
Тема. Гори Карпати. Мета. Ознайомити учнів з характерними особливостями Кримських гір,географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, корисними копалинами, працею людей. Виховувати любов до Батьківщини, бережне ставлення до природи. Розвивати спостережливість, уяву, пам'ять, мислення, творчість. ( Слайд 1) Обладнання: карта України, атласи, ілюстрації рослин і тварин Карпатських гір, мультимедійна презентація. Хід уроку І. Організація класу Вже дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав – То ж і ти часу не гай, Працювати починай. ( Слайд 2 ) Запрошуємо у « Світ природи» ( Слайд 3) ІІ. Підсумки фенологічних спостережень. ( Слайд 4) Слово надаю синоптику. ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Відповіді на запитання, поставлені до статті « Південний берег Криму» ІV. Актуалізація опорних знань.
Розгадування кросворда (Слайд 8). Запитання до кросворда:
Зорова зарядка
Ви добре справилися з завданням, молодці! ( Слайд 23 ) - Так куди буде наша подорож? V. Повідомлення теми і мети уроку. - На сьогоднішньому уроці ми з вами зробимо подорож до Карпат, побуваємо на найвищих вершинах Карпатських гір, вивчимо екзотичну рослинність цієї місцевості, дізнаємося про тваринний світ, а також про працю людей, їх відпочинок. Ви дізнаєтеся багато нового і цікавого, невідомого ще вам. ( Слайд 24 ) VІ. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
Гори Карпати розташовані на заході України. Характерними рисами Українських Карпат є м`якість клімату, вертикальна поясність, екзотичність. ( Слайд 25 )
- Найвища точка гір Карпат – Говерла ( 2061м). Клімат Карпат теплий і вологий. Опадів випадає багато. З підняттям вгору знижується температура, тому в Карпатах чітко виражена вертикальна поясність, що вплинуло на різноманітність флори і фауни. Значну частину опадів переводять у підземний стік, запобігаючи тим самим ерозії та сельовим паводкам. Дощі живлять гірські ріки протягом цілого року. В цьому мальовничому регіоні зустрічається половина представників рослинного і тваринного світу країни. Рідкісними рослинами вкрита площа гір: едельвейс каспійський, аконіт далена, дріада восьмипелюсткова, айстра альпійська та ін. Серед рослин велике значення мають ліси, в яких переважає ялина, сосна, модрина,дуб, бук,смерека,ясен,береза, клен, явір.( Слайд 27)
VІІ. Фізкультхвилинка ( Слайд 28 )
Серед птахів в Українських Карпатах найбільш поширені: глухар, рябчик, тетерев, беркут, шишкар ялиновий,дрізд, дятел. ( Слайд 29 ) Серед тварин – олень благородний, вовк, козуля, білка, рись, кіт лісовий,лисиця,ведмідь; плазуни – саламандра плямиста, тритони, гадюка звичайна, жаби, ящірка прудка; риби – окуні, лящ, щука, короп, дунайський лосось, струмкова форель. ( Слайд 29 ) Фауна і флора України - національне багатство, наші безцінні скарби. Багато уваги приділяється зараз питанням охорони та поновлення фауни і флори. Деякі тварини і рослини вже занесені в Червону книгу. Серед них саламандра плямиста, тритон карпатський, ропуха зелена, полоз лісовий, мідянка звичайна, айстра альпійська, едельвейс, сосна європейська кедрова. (Показ ілюстрацій). І цей список можна продовжити. У 1968 році створено Карпатський державний заповідник. Карпатський природний національний парк. Крім них є Джурджинський, Свидовецький, Брадульський, Кузийський заказники, заказники Синевірське озеро, Служниця.
Розгляд ілюстрацій тварин Карпатських гір. У Карпатах течуть такі річки: Дністер, Прут, Тиса, Черемош,які мають бурхливу, швидку течію. ( Слайд 30 ). Вони багатоводні й використовуються для водопостачання, виготовлення електроенергії. Карпати багаті на корисні копалини. Тут добувають нафту, газ,озокерит,кухонну сіль, сланці,мармур,буре вугілля. ( Слайд 31 ) Екзотичність,чисте повітря, м`які відтінки зелених гірських схилів, вкритих лісами майже до самих вершин і оповитих блакитним серпанком, цілющі властивості мінеральних вод сприяли розвитку в Карпатах санаторно – лікувальних комплексів. Тут щорічно оздоровлюються десятки тисяч людей. Карпати приваблюють туристів з усіх країн світу. Відомі курорти такі як Трускавець, Моршин, Поляна, Свалява, Синяк та багато інших. ( Слайд 32 ) Люди у цій місцевості займаються вівчарством, землеробством, скотарством, садівництвом, виноградарством,виготовленням меблів з карпатського лісу. (Слайд 33 ) VІІІ. Робота з підручником. ХІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Наша заочна подорож закінчується.
Х. Домашнє завдання. 1. Учням, які бували в Карпатах скласти усну розповідь про природу гір. 2.Прочитати в підручнику статтю «Карпатські гори». Підготувати відповіді на запитання. 3. Намалювати гірські пейзажі ( за бажанням) Запрошуємо в Карпати… ( Слайд 35 ) | |
Категорія: 3 клас | | | |
Переглядів: 4236 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |