menu

Гори Карпати
14.11.2014, 19:25

Тема. Гори Карпати.

Мета. Ознайомити учнів з характерними особливостями Кримських гір,географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, корисними копалинами, працею людей. Виховувати любов до Батьківщини, бережне ставлення до природи. Розвивати спостережливість, уяву, пам'ять, мислення, творчість. ( Слайд 1)

 Обладнання:  карта  України, атласи, ілюстрації рослин  і тварин Карпатських гір, мультимедійна презентація.

                                                                     Хід уроку

       І.    Організація класу

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав –

То ж і ти часу не гай,

Працювати починай. ( Слайд 2 )

Запрошуємо у « Світ природи» ( Слайд 3)

ІІ. Підсумки фенологічних спостережень. ( Слайд 4)

Слово надаю синоптику.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Відповіді на запитання, поставлені до статті « Південний берег Криму»

ІV. Актуалізація опорних знань.

  • Куди ми помандруємо сьогодні  вам допоможе дізнатися загадка  від чарівної рибки ( слайди 5, 6, 7  ).

Розгадування кросворда (Слайд 8).

Запитання до кросворда:

  1. Які гори вам вже відомі?  ( Кримські) ( Слайди 9,10). 
  2. Найвища точка Кримських гір.( Роман – Кош ) ( Слайди 11, 12).
  3. Невеликі підвищення на рівнинах. ( Горби ) ( Слайди 13, 14)  
  4. Нижня частина гори. ( Підніжжя) ( Слайди 15, 16  ).

 

 

 

Зорова зарядка

  1.  Верхня частина гори. ( Вершина)( Слайди 17, 18  ).
  2. Місця відпочинку, яких багато на території Криму. ( Курорти) (Слайди 19, 20  ).
  3. Великі заглибини з крутими схилами. ( Яри ) (Слайди 21, 22 ).

Ви добре справилися з завданням, молодці! ( Слайд 23 )

- Так куди буде наша подорож?

V. Повідомлення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми з вами зробимо подорож до Карпат, побуваємо на найвищих вершинах Карпатських гір, вивчимо екзотичну рослинність цієї місцевості, дізнаємося про тваринний світ, а також про працю людей, їх відпочинок.  Ви дізнаєтеся багато нового і цікавого, невідомого ще вам. ( Слайд 24 )

VІ. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

  1. Розповідь вчителя .

Гори Карпати розташовані на заході України. Характерними рисами Українських Карпат  є м`якість клімату, вертикальна поясність, екзотичність. ( Слайд 25 )

  1. Практична робота. ( Слайд 26  )
  • Подивіться уважно на карту. Тут розташовані Карпати. А тепер ви знайдіть  їх у своїх атласах. На контурній карті позначте їх місцезнаходження .
  1. Продовження розповіді.

         -    Найвища точка гір Карпат – Говерла ( 2061м).

         Клімат Карпат  теплий і вологий. Опадів випадає багато. З підняттям вгору знижується температура, тому в Карпатах чітко виражена вертикальна поясність, що вплинуло на різноманітність флори і фауни. Значну частину опадів переводять у підземний стік, запобігаючи тим самим ерозії та сельовим паводкам. Дощі живлять гірські ріки протягом цілого року.

              В цьому мальовничому регіоні  зустрічається половина  представників рослинного і тваринного світу країни. Рідкісними рослинами вкрита площа гір:

едельвейс каспійський, аконіт далена, дріада восьмипелюсткова, айстра альпійська та ін.

             Серед рослин велике значення мають ліси, в яких переважає ялина, сосна, модрина,дуб, бук,смерека,ясен,береза, клен, явір.( Слайд 27)

  1. Розгляд ілюстрацій рослин Карпатських гір.

VІІ.    Фізкультхвилинка ( Слайд 28  )

  1. Продовження вивчення нового матеріалу.

        Серед птахів  в Українських Карпатах найбільш поширені:  глухар, рябчик, тетерев, беркут, шишкар ялиновий,дрізд, дятел. ( Слайд 29  )

        Серед тварин – олень  благородний, вовк,  козуля, білка, рись, кіт лісовий,лисиця,ведмідь; плазуни – саламандра плямиста, тритони, гадюка звичайна, жаби, ящірка прудка; риби – окуні, лящ, щука, короп, дунайський лосось, струмкова форель. ( Слайд 29  )

        Фауна і флора України - національне багатство, наші безцінні скарби. Багато уваги приділяється зараз питанням охорони та поновлення фауни і флори. Деякі тварини і рослини вже занесені в Червону книгу. Серед них саламандра плямиста, тритон карпатський, ропуха зелена, полоз лісовий, мідянка звичайна, айстра альпійська, едельвейс, сосна європейська кедрова. (Показ ілюстрацій). І цей список можна продовжити. У 1968 році створено Карпатський державний заповідник. Карпатський природний національний парк. Крім них є Джурджинський, Свидовецький, Брадульський, Кузийський заказники, заказники Синевірське озеро, Служниця.

 

Розгляд  ілюстрацій тварин Карпатських гір.

У Карпатах течуть такі річки: Дністер, Прут, Тиса, Черемош,які мають бурхливу, швидку течію. ( Слайд  30 ). Вони багатоводні  й використовуються для водопостачання, виготовлення електроенергії. Карпати багаті на корисні копалини. Тут добувають  нафту, газ,озокерит,кухонну сіль, сланці,мармур,буре вугілля. ( Слайд 31  ) Екзотичність,чисте повітря, м`які відтінки зелених гірських схилів, вкритих лісами майже до самих вершин і оповитих блакитним серпанком, цілющі властивості мінеральних вод сприяли розвитку в Карпатах  санаторно  – лікувальних комплексів. Тут щорічно оздоровлюються десятки тисяч людей. Карпати приваблюють туристів з усіх країн світу. Відомі  курорти такі як Трускавець, Моршин, Поляна, Свалява, Синяк та багато інших.  ( Слайд 32 )

Люди у цій місцевості займаються  вівчарством, землеробством, скотарством, садівництвом, виноградарством,виготовленням  меблів з карпатського лісу.  (Слайд 33  )

VІІІ. Робота з підручником.

          ХІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

  1.  Гра « Хто більше напише назв рослин і тварин Карпатських гір».                                                                                                                                                                                 
  2. Підсумок уроку.

Наша заочна подорож закінчується.

  • Отже, що цікавого ви дізналися на сьогоднішньому уроці?  Про які гори ми говорили? Яку цікаву  інформацію ви розкажете  вдома?   ( Слайд 34 )

Х. Домашнє завдання.

1. Учням, які бували в Карпатах скласти усну розповідь про природу гір.

2.Прочитати  в підручнику статтю «Карпатські гори». Підготувати відповіді на запитання.

3. Намалювати гірські пейзажі ( за бажанням)                                            

                          Запрошуємо в Карпати… ( Слайд 35  )

Категорія: 3 клас | Додав: РІТА | Теги: природознавство, урок
Переглядів: 4236 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]