15.07.2014, 11:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Урок української мови 3 клас Подорож в місто Лексики
Тема. Слова, протилежні за значенням – антоніми . (Впра146 – 151) Мета. Розширити знання учнів про слова, протилежні за значенням; ознайомити з поняттям «антоніми». Розвивати спостережливість, творче логічне мислення, мовне чуття. Формувати ціннісне ставлення особистості до природи, мови та її багатств. Обладнання. Мультимедійна презентація, ілюстративний матеріал, аудіо запис, листочки із завданнями (кленовий, березовий, калиновий, вербовий, каштановий, дубовий) Тип уроку. Урок – мандрівка, ознайомлення з новим матеріалом. Хід уроку І. Організація класу до уроку 1. Активізація чуттєвих уявлень учнів (Використання мультимедії) Звучить мінорна музика, яка символізує відхід природи до зимового сну Вітер плаче, вітер віє, Дощ осінній дрібно сіє. Жовкне листя, в’януть квіти, Скрізь калюжі по налито. І ніде не видно пташки, Ані бджілки, ні мурашки І метеликів нема, Недалеко вже зима. К.Перелісна — Що ви уявили, прослухавши таку музичну композицію. (Картину осінньої природи)(Використання мультимедії) — А який осінній місяць відповідає вашим уявленням? (Листопад) 2. Складання асоціативного куща — Що у вас асоціюється з місяцем листопадом? (Шурхіт, вітер, холод, перший сніг, барвистий килим, калюжі) ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок 1. Мотивація навчальної діяльності — А хто із друзів листопада нам буде сьогодні допомагати , ви довідаєтесь, розгадавши загадку. Літає він часто довкола, Дерев чимало поламав, Але ніде, ніхто й ніколи Його не бачив, не тримав. Вітер
2. Повторення вивченого матеріалу
а) Розгадування кросворду
б) Синонімічний диктант
Лелека, опадає листя, листопад, шурхотить, золотий. (Бузько, чорногуз, веселик; кружляє, летить, опускається, танцює; падолист, зимник, хмурень; шарудіння, шелест; жовтий, жовтогарячий.)
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом 1. Каліграфічна хвилинка Та вітер не вгаває. Нас завдання знов чекає. На листочку із калинки Каліграфії хвилинка. Л л Лл лЛ екс ка лексика 2. Оголошення теми і мети уроку
3. Ознайомлення з поняттям «антонім» (Використання мультимедії) — Це була дивна вулиця. На ній виднілися розкішні палаци й убогі хатки, росли високі дерева й низенькі кущі. Тут жили люди бідні й багаті, сумні й веселі, добрі й злі. Хто господарі цього міста? — Так , слова протилежні за значенням. А як їх називають ще по – іншому ви довідаєтесь із казки. Казка про Антоніми
Два брати жили на світі, Був один з них працьовитий, А другий ледачий дуже. Слухай казку про них, друже. Якщо перший брат вставав, Другий спать мерщій лягав. Той стоїть, а той сидить. Той мовчить, а той кричить. Той хоробрий і правдивий, Той брехливий, полохливий, Той розумний, той дурний, Той великий, той малий. День і ніч брати сварились І ніколи не мирились, Все, що перший будував, Другий миттю руйнував. Кожен рать повів свою. Стрілись вороги в бою. Із високим стрівсь низький, На товстого йшов тонкий. Стрів білявого чорнявий, Огрядного — худорлявий, На сумного йшов веселий, На тендітного — дебелий. Ця кривавая війна — Нині сива давнина. Хоч брати вже й помирились, Після них слова лишились, Дуже горді, незалежні, Абсолютно протилежні. В мові ці слова живуть, їх антонімами звуть. А. Свашенко
Фізкультхвилинка Вітер далі не вщухає, Він завдання нам шукає. Відпочити нам вже час – Фізкультпауза у нас. Вітер в гору піднімає, До землі нас опускає, Вліво, вправо нахиляє, Ще й присісти заставляє. Покрутились, повертілись І за парти тихо сіли. 4. Вибіркове списування (Вправа 148)
(Злагоді – сварі, лягати – вставати, відпочивати – працювати, веселитись – журитись, стою – біжить) — На які (однакові чи неоднакові) питання відповідають слова, що знаходяться в одній парі? Висновок. Слова , що входять до однієї антонімічної пари завжди відповідають на одне і те ж питання. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1. Робота в парах
Вправа 146
2. Творче завдання. Складання сенкану Наш пустунчик щось мудрує, Знов завдання пропонує. Вже складаємо сенкан, На листку у вас є план.
Вітер. Зимовий, холодний. Виє , прилітає, свище. Він злітає в небо вище. Вітрище.
Вітер. Літній, теплий. Веселить, співа, пустує. На землі танець танцює. Вітерець. V. Підсумок уроку (Використання мультимедії) На листочку із каштана Повернемось ми назад. Щоб знанням новим корисним Ми сьогодні дали лад.
VІ. Домашнє завдання
VІІ. Творче закінчення уроку
( Містом Лексика ми) ______ прогулялись, (Дещо новенького знову) _______дізнались. (Плекатимем ми кожнеє) ___________слово, (Багато дізнаємость про нашу) ________ мову. Вивчаймо її!
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Категорія: 3 клас | | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1152 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |