26.11.2016, 13:25 | |
Тема. Люблю Вітчизну я свою, вона – найкраща в світі
Мета. Виховувати в дітей ціннісне ставлення до рідної землі, українського народу, рідної мови, історичних традицій, прищеплювати бережливе ставлення до народних символів, гордість за державні символи та виробляти бажання, бути справжнім патріотом.
Вчитель: Дорогі діти та гості! Сьогоднішній урок ми присвячуємо нашій рідній Вітчизні, нашій Україні, щоб показати наскільки сильно ми любимо рідний край. ВЕД 1: Що то, діти, за країна – неба синього блакить, На ланах у серпні жито стиглим золотом блищить? ВЕД 2: У якій, скажіть, країні клімат лагідний, м’який? Бог відводить буревії, негаразди всіх стихій? ВЕД 1: У якій іще країні земля родить так охоче? Наче пісня солов’їна – мова ніжна і співоча? ВЕД 2: Гори є і полонини, є моря, річки, ліси… Загалом, то є країна невимовної краси! ВЕД 1: Люди мудрі, працьовиті у країні тій живуть На чуже не зазіхають і свого не віддадуть. ВЕД 2: Гордо, голосно, дитино, ти назви ім’я країни У якій разом із нами народився і живеш. Їй дочкою є чи сином і, коли ти підростеш, Будеш їй творити славу, розбудовувать державу. ВЕД 1: Отже, зветься ця країна, незалежна і єдина – Наша ненька – ДІТИ: Україна!
1: Вишита колоссям і калиною, вигойдана співом солов’я, Звешся величаво – Україною, земле зачарована моя! 2: Нині свято нашого народу, свято України, її роду! Ще пройти доріг нам слід багато…Свято майбуття, надії свято.
3: Рідна моя Україно! Земле люба і єдина, Тут Тарасові стежки, солов’їнії пісні. Тут калина і верба, тут і радість, і журба, Ніжне материнське слово і така чудова мова. 4: Ніби птаха легкокрила, волелюбна і щаслива, Краю ніжний і святий, я люблю тебе, ти – мій! ВЕД 1: Непроста історія країни, батьківщини нашої – України. ВЕД 2: А що таке Батьківщина? 5: Це під віконцем калина, тиха казка бабусі, ніжна пісня матусі. 6: Дужі руки у тата, під тополями хата, Під вербою криниця, в чистім полі пшениця. 7: Україно, земле рідна, земле сонячна і хлібна, ти навік у нас одна. 8: Ти, як мати, найрідніша, ти з дитинства наймиліша, Ти і взимку найтепліша – наша отча сторона. ВЕД 1: Так, діти, Батьківщина – це наш рідний край, це наша дорога і мила Вітчизна, це земля, де ми народились і вперше побачили, пізнали світ. ВЕД 2: Де почули колискову пісню, рідну мову, де відчули турботу і ласку. ВЕД 1: Кожна людина любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання рідної держави, для її слави, свободи і незалежності. ВЕД 2: 24 серпня 1991 року Верховна Рада урочисто проголосила Акт Незалежності та про створення самостійної держави – України. І від кожного з нас залежить її краще майбутнє. Пісня « Бігли коні через степ» ВЕД 1: - Україна – наша рідна країна, це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Древня легенда розповідає, що на світанку нашої Землі Бог оглядав творіння рук своїх, і, притомившись, вирішив перепочити. Земля, де опустився Бог з ангелами, була багатою на сонце, звірів та пташок. А найбільше сподобалися Богові люди того краю. До якої хати не заходив Він зі своїми супутниками – всюди їх зустрічали хлібом і сіллю. Так сподобалася Богові та місцевість, що Він став часто навідуватися зі словами: - Рушаймо у край! - Кажуть, що з того часу і пішла назва нашої держави – Україна. - Ми з вами маємо всі підстави пишатися тим, що наша Батьківщина мала славні періоди історії, справді легендарних героїв, вона мужньо пережила найважчі випробування і не скорилась. Ми можемо пишатися тим, що Україна ніколи не поневолювала інші народи, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких та далеких сусідів. 9: Всі ми хочемо жити у мирі, щоб здіймались у вись журавлі І дитячі хай посмішки щирі завжди сяють на нашій землі! 10: Щоб не сліз не було, ані болю, щоб не чути нещадних гармат, Щоб на нашу не випало долю ні страждань, ні воєнних утрат. 11: Щоб нас сонечко вранці будило, заколисували солов’ї, Щоб зростали ми в мирі щасливо і для нас гомоніли гаї. ПІСНЯ «Мир на землі» ВЕД 1: - Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи. Про них послухайте казку. 12: Давним-давно жила одна жінка і було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір. Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому корону з трьома промінчиками. 13: Золотий тризуб – символ влади .В ньому відображена триєдність життя: батько, мати, дитина, які символізують силу, мудрість і любов. За корону яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я –Тризуб. 14: Синьо-Жовтий прапор: жовтий колір – колір хліба, життя і сонця; блакитний – колір неба, води і миру. Середньому сину мати в дорогу подарувала синьо-жовтий одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір і дали йому ім’я – Прапор. 15: Національний гімн – святкова пісня «Ще не вмерла України» на слова нашого земляка Павла Чубинського, а музику написав композитор Михайло Вербицький. А там, де був молодший син, звучала дзвінкоголоса пісня, бо мати подарувала сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн. З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. Ви, напевно здогадались, діти, що матір – це наша рідна Україна. Коли звучить «Гімн», усі співають стоячи, тримаючи руку на серці. ( Показує символи)
«ГІМН» муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського Вчитель: Україна – золота, чарівна сторона. Земле, рясно уквітчана, зеленню закосичена. Скільки ніжних, ласкавих, поетичних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до краю, де народились і живуть. Слова, що йдуть від серця, найщиріші та найтепліші. Тож давайте складемо колективного вірша про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово рядка. Ось небо блакитне і сонце в зеніті! Моя Україна найкраща…( у світі). Моя Україна – це ліс і озерця, безмежні степи і чарівні…( джерельця). Красиві пейзажі і гори високі, маленькі струмочки і ріки…(глибокі) Міста старовинні і замки прекрасні, великі будови і дуже…(сучасні). Сади чарівні, мальовничії села, моя Україна – це пісня…(весела). Це щира, багата, як світ, її мова, крилата, така мелодійна…(чудова). ЇЇ обереги – верба і калина, найкраща у світі – моя…(Україна). Вітчизна моя, дорога Україна, для кожного з нас ти у світі…(єдина) 16 : Діти, я принесла вам щось дуже гарне, вишите моєю мамою. Як ви гадаєте, що це? ДІТИ: Рушник. ВЕД 1: Так, це рушник. Що на ньому вишите? ДІТИ: Квіти, що ростуть на нашій землі. ВЕД 1: Назвіть квіти, що ростуть у нашому крах, а я поясню, що ця квітка символізує. ДІТИ: Чорнобривці ВЕД 1: Чорнобривці символізують дитинство, рідну оселю. ДІТИ: Барвінок. ВЕД 1: Це вірність, вірна любов, пам’ять. ДІТИ: Волошки. ВЕД 1: Волошки символізують красу, здоров’я, силу. ДІТИ: Мак. ВЕД 1: Це дівоча врода, щирість. ДІТИ: Чебрець. ВЕД 1: Чебрець символізує рідний край. ВЕД 2: Молодці, діти, знаєте, які квіти ростуть на нашій землі. Знаєте, що земля наша зветься Україною. То ми з вами хто? ДІТИ: Українці. 12: Я – син України, з козацького роду. 13: І я українкою змалку зовуся. І цим я пишаюся й щиро горджуся. 14: Всі ми – дути українські, хлопчики й дівчатка, Хоч іще не дуже сильні, та душа завзята. ВЕД 2: Так, ми українці. А чи знаєте ви, які риси характеру притаманні українцям? Пропоную стати у коло, передавати ось цей віночок з рук у руки і називати риси наших співвітчизників. ГРА «ЯКІ МИ?» ДІТИ: (добрі, розумні, привітні, щирі, веселі, культурні, виховані, усміхнені, сильні, дужі, завзяті, працьовиті, співучі, щедрі, гостинні, чепурні,). ВЕД 1: Хочу перевірити чи знаєте ви, діти, чим багата наша країна. Я буду промовляти слова і, якщо назване є в Україні, ви плескаєте в долоні, а якщо немає - тупочете ногами. ( річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, села, джунглі, квіти, родючий грунт). ВЕД 2: У кожного народу є свої страви, є вони і в українців. А ви знаєте, які? ГРА «ЛОЖКУ ПЕРЕДАЙ – СТРАВУ УКРАЇНСЬКУ НАЗИВАЙ» ДІТИ: «Українські ми малята, будемо страви називати» (борщ, вареники, пампушки, галушки, сало, гречаники, капусняк, куліш, голубці) ВЕД 1: Малята, а чи можна за ім’ям дізнатися, українці ви чи ні? ДІТИ: Можна. ВЕД 1: Так, українські імена відрізняються від імен людей інших країн. Наприклад, в Америці хлопчика називають Джон, в Росії – Ваня, а в Україні – Іванко. А ви знаєте, якими іменами називають дітей в Україні? ГРА «НАЗВИ ІМ’Я» (з м’ячем) Жан-Іван, Майкл - Михайло, Ніколя – Микола, Пітер – Петро, Ханна –Ганна, Стів – Степан, Джон – Іван, Хелен – Олена, Анна – Ганна, Аксінья – Оксана, П’єр – Петро. ВЕД 2: Сьогодні, діти, ми говорили про нашу країну, про нашу рідну Україну. Кожен з нас бажає нашій країні миру, процвітання, добробуту. Покладіть праву долоньку до серця, відчуйте, що воно говорить? 15: Я все люблю в своїм краю: криницю, звідки воду п’ю, Та повні гомону ліси, та дзвони срібної роси. 16: Я все люблю в своїм краю: ось під веселкою стою, Ось дощ веселий напоїв тужавий колос рідних нив. 17: Я все люблю в своїм краю: найбільше – матінку свою, І ще ласкаву, радісну, єдину… Люблю, як сонце, Батьківщину. 18: Люблю тебе я, мила Україно! І все зроблю, щоб ти завжди цвіла. Я буду вчитись в школі на відмінно, щоб мною ти пишатися могла. 19: Люблю твої ліси, струмки, джерельця і все – усе, що є в моїм краю! Тепло долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю! ВЕД 1: У нас сьогодні гарне світо – 23 роки країні нашій, - Незалежній, новій, вільній, мальовничій Україні! - Незалежність країни дає можливість кожному із нас стати справжнім господарем своєї землі. Сьогодні ми є свідками великих перетворень, що відбуваються в нашій країні. Ви, діти, - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, поважайте свій народ і його мелодійну мову, бережіть волю і незалежність України. Шануймо себе і свою гідність і шановані будемо іншими.
ВЕД 2: Хай з кожним днем міцніє Україна, своє коріння, діти, бережіть. Нехай у серці кожної дитини про Україну пісня зазвучить. ТАНЦЮВАЛЬНЯ КОМПОЗИЦІЯ «МОЯ УКРАЇНА» муз. Ніколо Петраша (у виконанні Н.Бучинської) 20: Живи, Україно! Живи для краси, для сили, для правди, для волі. Співай, Україно, як рідні ліси, як вітер в широкому полі. ВЕД 1: Вже закінчується свято і прощатися пора, ВЕД 2: Ми бажаємо Вітчизні ДІТИ: Щастя, миру і добра. ПІСНЯ «УКРАЇНА» муз. Т.Петриненка
| |
Категорія: 3 клас | | |
Переглядів: 852 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |