menu

Урок цивільного захисту у 3 класі
20.06.2014, 00:52

Тема: Порядок дій у надзвичайних ситуаціях. Засоби захисту органів дихання та шкіри.



Мета: Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення, засобів захисту органів дихання та шкіри; розвивати вміння правильно діяти в надзвичайних ситуаціях; виховувати в учнів дисциплінованість, організованість, чіткість у діях;виробляти вольові якості, вміння гальмувати страх.



Обладнання: плакати, засоби індивідуального захисту органів дихання, ІКТ.



Тип уроку: закріплення вивчених знань.



 



Хід уроку



І.  Організація класу.



ІІ. Актуалізація опорних знань.(слайд 1)




  • Діти, давайте разом з вами поглянемо з вами на фотографію нашої планети Земля з космосу. Яка вона на вашу думку?(Велика, красива, різнобарвна). Але не завжди Земля така. Люди часто їй роблять «боляче» допускаючи непоправимі помилки. І за це все планета відповідає болісно стихійними лихами, від яких може руйнуватися все , і навіть, людське життя.

  • І ось у ніч з 25 на 26 квітня, коли всі спали безтурботним сном о 1-ій годині 23 хвилини велетенське полум’я розірвало нічну пітьму.



(слайд 2 )




  • Саме Чорнобильська аварія сколихнула світ. Ця техногенна катастрофа сталася на атомній станції внаслідок вибуху. Жодна з катастроф ХХ століття не мала таких тяжких  екологічних наслідків. Від них на сьогоднішній день загинуло більше 50 тисяч осіб. Підірвано здоров’я сотень тисяч людей. Забруднені мільйони гектарів  грунтів. У водосховищах осіли десятки мільйонів тонн радіоактивного мулу.



Учні читають вірші.




  1. Пісні співати про Чорнобиль – гріх



Лише молитва здатна передати



Всю глибину велетенської біди,



Що змусила всю Землю застогнати.




  1. Чорнобильська біда. Чорнобильська біда.



Коли отруєні ліси, повітря і вода,



Коли, щоб своїх діток врятувати,



Доводиться дім рідний залишати.




  1. Птахи складають гімн  весні



Всміхаються до сонця квіти.



А пам’ять жене в моторошні дні,



Гудуть жорстокі дзвони квітня.




  1. Хай стане мир міцнішим у стократ,



Хай над землею чисте небо буде.



Чорнобиль – попередження,набат,



Його уроків людство не забуде.



Чорнобиль…тепер це слово знає весь світ.




  • А зараз давайте хвилиною мовчання вшануємо людей, які загинули в цій страшній трагедії. (Хвилина мовчання. Дзвони Чорнобиля).

  • Урок сьогодні незвичайний. Урок цивільного захисту. А що таке цивільний захист?(слайд 3)Цивільний захист – це державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру.)




  1. Оголошення завдань уроку.




  • Один раз на рік в кожному навчальному закладі проводиться день цивільного захисту. Щоб бути завжди готовим та вміти правильно діяти. І ми сьогодні з вами узагальнимо наші знання про існуючі надзвичайні ситуації, повторимо правила користування індивідуальними засобами захисту.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.




  • Що таке надзвичайна ситуація ?(слайд 4)



(Надзвичайна ситуація – це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських та матеріальних збитків).




  • Які надзвичайні ситуації ви знаєте?(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії,озброєний напад, війна).

  • Що таке стихійне лихо?(слайд 5)(Стихійне лихо – це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі, пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).

  • Які завдання цивільного захисту? (слайд 6)(Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, захист населення, організація і проведення рятувальних робіт, організація життєзабезпечення населення, навчання населення діям в надзвичайних ситуаціях).

  • Як повідомляють про стихійне лихо,аварії? (По радіо, телебаченню).

  • Що використовують для того щоб включити радіо, чи телебачення?(завивання сирен, гудки на заводах, фабриках, кораблях).

  • А які сигнали оповіщення і сигнали відбою ви знаєте?( слайд 7).

  • Отож, прослухавши інформацію штабу цивільного захисту треба діяти без паніки і в строгому порядку до рекомендації.

  • V. Закріплення вивчених знань.

  • Сьогодні і в нас  класі будуть діяти департаменти, які розкриють зміст дій штабу цивільного захисту, а саме:




  • Департамент інформації.

  • Департамент оповіщення.

  • Департамент розміщення.

  • Департамент запобігання.

  • Департамент захисту.



 



Департамент інформації



 А бувають лиха від того, що людина безвідповідальна, ото й всього. На робочому місці недбала, лінива, а все це веде до великого лиха. На шахтах, заводах бувають страшні аварії, пожежі, вибухи великі. Ці лиха стихійними не можна назвати. Винного треба  найшвидше з роботи прогнати. Тому ви лиха розрізняйте. І самі нещастя не допускайте.



 



Департамент оповіщення



1 учень.



Для того, щоб люди



Про небезпеку вчасно дізнались,



Ми натискаємо на всі кнопки і педалі.



На заводах і фабриках



Гудки безперервно гудуть.



По радіо й телебаченню



Сигнали тривоги дають.



2 учень.



Коли люди далеко



Та немає зв’язку



Ми в машинах веземо звістку лиху.



А машини немає – коня запрягаєм.



Як коня в нас немає – велосипед сідлаєм.



Про біду сповіщає залізний набат.



Чим швидше ми спрацюєм, тим менше витрат.



 



Департамент розміщення



 



1 учень.



При сигналі «Повітряна небезпека»



Населення евакуюється



Автобусами вивозиться десь далі.



Якщо газ проходить «104» -



Аварійну викликайте.



При пожежі – «101» - мерщій набирайте.



А якщо землетрус – від будівель подалі тікайте.



2 учень.



Але особливо важливо, не панікувати,



Не бігати, не плакати,  не кричати,



Треба спокій зберігати та роботі не заважати.



3 учень.



У сховища брати лише необхідне,



Те, що буде вам найбільше потрібне.



Продукти сухі, теплі речі та воду



У тарі зручній захопіть ви із дому.



І не забудьте про документи і гроші



У наших сховищах умови хороші.



 



Департамент запобігання



1 учень.



Коли бачите знак – це небезпека.



Будьте обережні, а краще тікайте далеко.



Незнайомі речі не чіпайте



І біля них сірниками не грайтесь.



Нафта, фарба, лаки – вибухові.



Наслідки ж від пожежі однакові.



2 учень.



Природа страждає, гинуть люди,



А згарища ще довго про лихо нагадувать будуть.



Будьте обережні, уважні, розумні, охайні.



Думайте про наслідки лих неосяжні.



Розділяйте радощі та небезпеку,



І забудьте дорогу в аптеку.



 



 



Департамент захисту



1 учень.



Головне, що в людини є – це життя,



І зберегти його справа не проста,



Ми навчимо вас, як уціліти,



І органи дихання захистити.




  1.  



2 учень.



Це пов’язка не проста,



А ватно-марлева.



Перш ніж її надіти,



треба подих зупинити.



А коли одягнули – швидко видихайте,



І наголову капелюх надівайте.



3 учень.



А це – протигаз,



Він захистить надійно вас.



Якщо надінете його швидко і вміло, Будете жити довго і щасливо.



Видих, очі закрили.



Маску розтягнули і швидко наділи.



Пробку з фільтру зняли, очі відкрили,



Видих сміло – вперед за діло.



4 учень.



А це – респіратор,



Теж штука хороша.



Надійно й проста, її легко малеча надіти зможе.



Коли будете вміти цим засобом користуватись,



Ніякої біди не будете боятись.




  1. .  Релаксаційна пауза.



- А зараз ми з вами відпочинемо і полинемо у найкращий куточок землі, де ви побували.( Звучить музика, діти лягають на парти і закривають очі)



(слайд 8).




  • А тепер, відкрийте очі і скажіть, хто побував саме в цьому місці?




  1. . Удосконалення набутих вмінь і навичок.




  • А зараз ми з вами повторимо вивчений матеріал про стихійні лиха. Як діяти, коли виникло стихійне лихо?(слайд 9)

  • Які стихійні лиха ви знаєте?

  • Що таке землетрус?(слайд 10)

  • Якої сили бувають землетруси?

  • Що таке буревій?(слайд 11)

  • Якої шкоди він задає?

  • Коли утворюються снігові замети?(слайд 12)

  • Якої шкоди вони завдають людям?

  • Що таке повінь? (слайд 13)

  • Коли вона з’являється?

  • Коли виникає засуха?(слайд 14)

  • Яку шкоду вона завдає?

  • Що таке пожежа?(слайд 15)

  • Коли вона виникає?



 



1.Робота в групах



1 група – обговоріть послідовність дій під час землетрусу.



2 група – як діти під час повені.



3 група -  як діяти під час снігопаду.



4 група – як діяти під час пожежі.



5 група – як діяти під час сигналу «Увага, всім!»




  1. Практичне заняття.




  • Третьокласник, підпросившись у вчителя на уроці, помітив, що із актової зали крізь щілини дверей та вікон клубами насувається дим і заповнює коридор та класи.

  • Обговоріть та продемонструйте ваші дії.




  1. . Підсумок уроку.




  • Наші знання перевіримо за допомогою тестів.(слайд 16-..)

  • Що цінного ви взяли для себе?

  • Отож, головне, що є в людини – це життя! Бережіть своє життя, бережливо ставтесь до щедрот землі. Любіть землю всім серцем. І тільки ми, люди, можемо врятувати нашу планету і самих себе від загибелі!(слайд ..)



 



Порядок дій у надзвичайних ситуаціях. Засоби захисту органів дихання та шкіри.
Категорія: 3 клас | Додав: РІТА | Теги: конспект і презентація, цивільний захист
Переглядів: 6268 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]