14.11.2014, 19:15 | |
Мета: учити відповідати на запитання, будувати речення, вірш; розвивати зв’язне мовлення учнів, творчі здібності, збагачувати словниковий запас; виховувати чуйність, уважність, бажання робити добрі вчинки. Обладнання: сонечко, картки - слова, оповідання Л.С. Ганжелюк, вірші, прислів’я, предметні картинки - серця, ПК, проектор. Хід уроку І. Організація класу. Привітання Ми всміхнемось сонечку, Усміхнемось один одному, Гостям усміхаємся, Зичим вам добра! Хай сьогодні в кожне серце, Радість ця додасть тепла! ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці (читають на екрані):
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Та нагород за це не вимагай! Хай оживає істина стара - Людина починається з добра!
(Вивішую тему уроку «Вчимося добра», який висвітлений на екрані) ІV. Сприйняття та усвідомлення теми уроку.
1 учень. З чим можна порівняти нам добру людину? З небом безмежним в погідну днину. І з джерельцем, що дає нам водиці, З чуйністю, ласкою нашої бабці. 2 учень. І з вітерцем, що злітає крилато, З щирим теплом і усмішкою тата. З хлібом духмяним, що з печі виймають, З ніжністю мами, що нас обіймає.
а) вставити пропущене слово (читають на екрані прислів’я з пропущеним словом). Доброму … ім’я. (добре) Лихий … псує. (доброго) … перемагає зло. (Добро) Доброму скрізь …. (добре) …добром згадуєш. (Добро) За добро … платять. (добром) б) Робота в парах. - На картках написані прислів’я. Поєднати першу половину прислів’я з другою і записати в зошит.
Хто людям добра бажає, добром платять. За добро на добрі справи. Життя дано людині як удома. Серед добрих людей - той і собі має.
Якщо хочеш, друже,щоб тебе любили, Ввічливим і щедрим, добрим й чесним будь. Не роби другому, що тобі не миле. Правило це мудре, друже, не забудь!
1 група Як людей полюбиш - … Силу для добра в душі … Доброта з роками не … Доброта від холоду … (пошануєш, старіє, відчуєш, зігріє). 2 група Ти добро лиш твори … Хай тепло твої повнять … Ти посій і доглянь… Ти вкопай і почисть … (повсюди, пшеницю, груди, криницю). 3 група То ж, добро твориться просто - … Так, як цвіте і осипається … Як хмарка в’ється і співає … Як трудиться мурашка - … ( ні за так, пташка, мак, горопашка). Висновок: Творіть добро не заради слави, а за покликанням серця. Бо не одежа красить людину, а добрі діла. V.Закріплення і поглиблення знань. 1. Інсценізація . - Творча група нашого класу підготувала сценки. Будьте уважними глядачами, щоб визначити чого вчать ці життєві історії. 1 група. Л. Ганжелюк « Солодкі апельсини примирення». - Який найкращий спосіб звільнитись від ворога? (Зробити його своїм другом). - Що ти зробиш з апельсинами? (Поділю апельсини примирення між усіма). Висновок: шукайте ключики взаєморозуміння. 2 група. Л. Ганжелюк « Школа спілкування». - Чого вчить ця життєва історія?(Жити в мирі, ділитись тим, що маєш). - Чому важливо вчитись поступливості? (Вона гасить вогонь конфлікту). Висновок: Найперше – люби рідних. 2.Повідомлення про Всесвітній день доброти (читаю на екрані). 13 листопада весь світ відзначає Всесвітній день доброти. Саме 13 листопада 1998 року в Токіо відкрилася перша конференція Всесвітнього руху за доброту, в якій брали участь Австралія, Канада, Японія, Таїланд, Сінгапур, Велика Британія, США. Пізніше до руху приєдналися й інші країни. Спеціально для цього дня французький художник Орель (Aurele) створив символ – відкрите серце.
17 лютого відзначають День спонтанного прояву доброти (читаю на екрані). (Пояснюю значення слова «спонтанний». Спонтанний (лат., довільний): 1. Той, що виникає не під впливом зовнішніх дій і причин, а внаслідок внутрішніх причин - власного саморуху; самодіючий. 2. Мимовільний. ) Добрі справи самі по собі повинні приносити вам задоволення, і при цьому, даючи щось іншим або допомагаючи їм, ви не повинні чекати нагороди. Це і є справжня, спонтанна доброта. Чим більше добрих вчинків ми робимо, тим щасливішими себе відчуваємо. Добрі люди менше хворіють і довше живуть. 3. Робота з предметними картинками. - А зараз я вам пропоную написати на пелюстках добрі справи, які ви зробили нещодавно. - Зачитайте і прикріпіть на дошку. -Що утворилось? (Серця). Висновок: - Що робить серце добрим? (Добрі діла). - Бережіть ці добрі скарби вашого серця. 4. Послухайте вірш і скажете як творити добро (читаю на екрані). Коли тебе в тяжку хвилину Людина виручить з біди – Про це добро, аж поки віку, Ти, друже, пам’ятай завжди. Коли ж людині щиросердно Ти зробиш сам добро колись, - Про це забудь, аж поки віку, Мовчи й ніколи не хвались. - Як творити добро? ( не чекати нагороди, не хвалитись). - Збагачуйте своє серце добрими вчинками, щоб стати добрими людьми. - Щодня є чудова нагода зробити хоча б одну добру справу. - Можливо, ви посміхнетесь сумній людині. - Можливо, допоможете тому, хто потребує вашої допомоги. - Добро, як посмішка, завжди повертається, якщо її дарувати даром. - Любіть творити добро! (Діти вручають символи – відкрите серце гостям.) Поділись своїм добром! VI. Рефлексія. Після сьогоднішнього уроку скажіть, що ви знаєте, вмієте, цінуєте. (читають на екрані). Я знаю ( добро об’єднує все хороше, добро як сонце, добро перемагає зло). Я вмію ( відповідати на запитання, будувати речення, складати вірш). Я ціную (добре серце людини; людину, яка робить добро, не чекаючи нагороди). ПРЕЗЕНТАЦІЯ https://drive.google.com/file/d/0B6HSx8k1eOzqQ2x0c0pFc3liMVk/view?usp=sharing | |
Категорія: 3 клас | | | |
Переглядів: 2609 | Завантажень: 4 |
Всього коментарів: 0 | |