28.07.2014, 18:43 | |
Тема. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом „Сонце допомогло” Мета. Удосконалювати навички учнів детально переказувати текст за колективно складеним планом . Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати навички усного і писемного мовлення ; уміння бачити і відчувати красу природи . Виховувати любов до природи рідного краю . Заохочувати дітей до творчості . Обладнання. Ілюстрація із зображенням пташки – плиски ; опорні схеми словничок опорних слів . Тип уроку. Розвиток зв’язного мовлення
Хід уроку
1.Актуалізація опорних знань
Надійшли морози, ріки закували Під серпанком білим трави і листочки, І березам коси інеєм прибрали . Річка оніміла, не дзюрчать струмочки, Пухова перина очі убирає, Омертвілі лози ледь гіллям хитають, Біла скатертина – ні кінця ні краю. А в полях морози та вітри гуляють.
дно і голодно пташкам. Тому головне наше завдання – допомогти пернатим друзям. 2.Оголошення теми і мети уроку - На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із життям пташок з приходом зими, прослухавши текст „Сонце допомогло” , навчимося переказувати його за планом, який складемо разом, і напишемо детальний переказ цього тексту. Будьте уважні і спостережливі. 3.Робота з текстом а) Організація роботи у зошиті б) Каліграфічна хвилинка п пл ск плиска в) Читання тексту вчителем
Сонце допомогло На узліссі живе плиска. Рано – вранці підлітає вона до води, щоб напитися і розпочати свій сніданок. Перші нічні заморозки побілили інеєм траву , а воду стягнули тонким льодком . Пташка прилетіла і сіла на краю калюжі . Спробувала дзьобом . Не виходить . Невдовзі із-за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охололу за ніч землю . Знову з’явилися комахи . Пропав льодок . А тепер можна і поснідати . І плиска зайнялася своєю пташиною роботою .
г) Бесіда за змістом - Про кого розповідається в тексті? - Чи бачили ви колись цих пташок? - Задзвеніли на річці крижинки , прилетіли з півдня білі плиски . Крижинки по воді мчать , а птахи – вздовж піщаного узбережжя . Шпарко біжить струнка пташка , немов крижинки наздоганяє , попрощатися з ними хоче . А сама раз у раз зупиниться та й схопить гострим дзьобиком хробачка –потягачка . Мало їжі біля річки – вона до скотарень летить . Там різних комах багато , хочеш – на землі лови , хочеш – у повітрі . Той з дітей , хто живе біля річки , перший побачить цю гарну пташку . Пір’ячко в неї – оксамитно – чорне та сніжно – біле . Лапки тоненькі , тонші від сірників , хвостик довгий , на грудці – чорна манишка , на голові – чорний капелюшок . Невеличка пташка , а хоробра . З кішкою у двобій вступає , якщо та до гнізда підійде. Сміливо на неї нападає , голосно пищить . Зачують її лемент пташки-подружки , вмить гайнуть на допомогу . Всі разом , галасливою зграйкою , проженуть непрохану гостю : ану геть звідси ! Не любить ця пташка , коли її турбують . А там , де плиску не чіпають , вона залюбки приживається . Навіть неподалік від людських очей гніздечко лаштує : де-небудь в сараї , у дровітній . Інколи – десь біля будівельного майданчика . Диво та й годі ! М.Леденцов - Та давайте повернемося до нашого тексту . Що хотіла зробити плиска вранці? - Чому пташка не змогла зразу поснідати? - Чим закінчилась ця історія ? д) Словникова робота
Заморозки побілили інеєм траву – трава стала біла від заморозків Воду стягнуло тонким льодком – вода вкрилася льодом Невдовзі виглянуло сонце – появилося, засяяло сонце Повільно стало відігрівати охололу за ніч землю – усміхнулося, обгорнуло землю своїми промінчиками, зігріло її Пропав льодок – зник , розтав Плиска зайнялася пташиною роботою – плиска почала снідати, пити водичку, дякуючи доброму сонечку
Плиска – прилетіла, сіла, попробувала, не виходить, подзьобала, почала пити, зайнялася сніданком Сонце – виглянуло, з’явилося, появилось, вигулькнуло, засвітило, засяяло Заморозки – наступили, побілили, стягнули Комахи – з’явились, прокинулись, появились Льодок – стягнув воду, покрив, розтав, пропав
На узліссі , розпочати , рано – вранці , плиска , заморозки , інеєм , льодом , прилетіла , дзьоб , не виходить , невдовзі , із-за, з’явилось, своєю . е) Читання по частинах і складання плану
План 1 . Ранкова пташина робота . 2 . Невдала спроба поснідати . 3. Допомога сонця .
є) Усний переказ тексту за частинами і вцілому 4. Написання переказу учнями 5. Перевірка виконаної роботи 6. Підсумок - Сонечко завжди асоціюється з теплом . Воно ще зранку вливається в наші душі , даруючи радість і натхнення . Візьміть маленьку іскорку цього тепла і зігрійте ту людину , якій холодно і сумно . Тепло вашого серця розтопить лід її душі . А прокинувшись вранці , посміхніться мамі , усміхніться татові , дідусеві , бабусі , братику , сестричці чи випадковому прохожому і , навіть , сонечку на небі , і тоді наші дні не провідають ні смутки , ні біди . І жити буде набагато веселіше і краще . Здрастуй , сонечко ! Я всміхаюсь сонечку : - Здрастуй , золоте ! – Я всміхаюсь квіточці – Хай вона цвіте ! Я всміхаюсь дощику : - Лийся , мов з відра ! – Друзям усміхаюся – Зичу їм добра ! М.Познанська
| |
Категорія: 4 клас | | | |
Переглядів: 12515 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |