menu

Тема. Пригоди твоїх ровесників.
10.06.2016, 10:59

Тема. Пригоди твоїх ровесників.

Мета. Удосконалювати навички правильного та виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно. Формувати оцінні судження; виховувати позитивні риси.

Обладнання: таблиці, малюнки, твори В.О.Сухомлинського                                                             

Матеріал до уроку: В.О.Сухомлинський «Як Миколка став хоробрим».

                                             Хід  уроку

Очікуване:

         -Напишіть, що ви очікуєте від уроку, а в кінці перевірите чи виправдались ваші сподівання.

         -А тепер прочитайте (даю запис) і я бажаю вам успіхів на уроці.

Гімнастика для очей.

         -стовпчик

         -качання м’ячиком

         -масаж очей

Фонетична зарядка:

         -пошуміть, як вітерець

  -як співають пісень без слів?

         -як пищить пташечка

Мовна розминка

            Чистомовка

Єць-єць-єць   подув сильний вітерець.

Ді-ді-ді     пташенята у гнізді

Да-да-да   пташеня впало з гнізда

Гу-гу-гу    діти б’ють тривогу

Ем-ем-ем   ми його спасем

Скоромовка

Наші діти спритні й дужі

І сміливі вони дуже.

Це вже нам усім відомо,
Що смиливість риса добра.

Криптограма

Позбувся страху - набув смиливості.

Перевірка домашнього завдання.  «Я і мій телевізор»

                                                                                                                                                                                         

Перевірка уважності прочитаного

Гра  «Хто уважно читав текст»?

Чи були такі речення в тексті?

1.Ну, дописуй, я не буду тобі заважати?   (НІ)

2.Я встав уранці, вмився, наївся і пішов на вулицю.   (НІ)

3.Вітя труснув головою, для чогось посмикав носа.    (так)

4.Вітя сумно й скорботно похитнув головою.             (НІ)

5.Скалатнулися їхні серця - надвір, негайно на двір!   (так)

6.Невже на цьому тижні майстер не відремонтує телевізор. (НІ)

-Які поради дасте хлопчикам щодо проведення канікул?

-Як ви плануєте провести канікули?

                                                                                                            

(Розповіді дітей)

         На канікулах у вас повинні бути лише цікаві пригоди.

         Отже про пригоди ваших ровесників ми сьогодні прочитаємо твір В.О.Сухомлинського «Як Миколка став хоробрим».

         Що ви знаєте про В.О.Сухомлинського?

                 (Повідмляють чотири учні)

   Словникова робота

рано                         страх                         боязкий                       г . р . б . ць

високою                  тривога                      поклав                         с . л . в . й

додолу                     поліз                          захоплено                    л . ст . вк .

знялася                    вище                          вітерець                       стр . ж

Комбіноване читання

-Який за жанром твір?

-До кого з персонажів підходить це прислів’я?

-Між ким відбулась розмова?

               Самостійне читання    (тест)

     Підготовка до тесту.

1)Де відбувалася подія? (У полі, біля школи, у саду)

                                                               

 

2)Де було гніздо пташки? (На ялині, на дубі, на тополі)

3)Що трапилось у пташок? (Впало гніздо, випало пташеня)

4)Яким був Миколка? (Боязкий, сильний, сумний)

5)Що зробив хлопчик? (Пішов далі, поклав пташеня, пішов шукати когось сміливого)

6)Що хлопчику вдалось перебороти в собі? (Гнів, страх, байдужість)

          б, в, б, а, б, б     

Читання ланцюжком

        (підготовитись до вибіркового).

                                                                                              

Ф і з к у л ь т х в и л и н к а

Раз! Два! Час вставати                                  Будем бігати, стрибати

Будемо відпочивати                                      Щоб нам пташечку впіймати

Три! Чотири! Присідаймо                            Прудко пташечка тікає

П’ять! Шість! Засміялись                              І з промінчиками грає

Кілька раз понагинались                               Сім! Вісім! Час настав

                                                                        Повернутися до справ

 Вибіркове читання

-Коли Миколка прийшов до школи?

-Що замітив хлопчик?

-Що сталося?

-Що хотіли вирішити дівчатка?

-Яким ріс хлопчик?

-Як він переборов свій страх?

-Як дивились дівчатка на Миколку?

         А коли захоплено можна дивитися на людину? (привабливо, з цікавистю, викликає інтерес).

Групове завдання 1

1.Які почуття пережив хлопчик?

2.На які роздуми націлює нас автор?

 

3.Миколці було приємно, бо ...

Дискусія за прочитаним твором.

-Яка головна думка твору?

-Що навчального взяли з оповідання?

-Чи сподобався вам Миколка?

-Про що хотіли б поговорити при зустрічі з ним?

-Чи хотіли б мати такого товариша?

              Групове завдання 2

1.Скласти лист - подяку.

                     Лист - подяка.

         Ми, учні 4-А класу, хочемо подякувати хлопчикові Миколці за його хоробрість і сміливість. Ти, Миколка, справжній герой. Не кожен зміг би так зробити. Завдяки тобі пташеня залишилося живе. І якби всі діти були схожі на тебе, то на землі завжди перемагало б добро над злом.

         Дітей з нашого класу захоплює твій вчинок і хочуть бути схожі на тебе. Дехто з хлопців хотів би мати такого друга як ти?!!

2.Скласти оповідання за аналогією або вірш.

                        Вірш

Запищала тривожно пташка:

Пташенятко додолу впало.

Та на щастя тієї пташини

Поруч них появився Микола.

Хоч ніколи не був він героєм

Та дівчаток надія й тривога.

Спонукала стати сміливим...

З пташеням полізти  угору.

Піт холодний  в’їдається в очі,

Страх сковує руки і ноги...

Крок за кроком долає дорогу

До гнізда, далі знову додолу.       

 

            Оповідання за аналогією

         Якось, повертаючись з прогулянки, Сергійко із Сашком почули, що хтось тихо за кущами схлипує.

         Підійшли ближче, прислухались. Це була сусідська дівчинка Оленка.

         -Що сталося?,- запитали хлопці.

         - Кошеня потрапило в біду. Застряло серед кущів малини і не може вибратись.

  - То чому ж ти хничеш? Якось викарабкається,- сказав Сергій.

  - «Воно ж зовсім маленьке і не зможе саме вилізти!» Тихо промовила дівчинка. Сашко нічого не сказав і мовчки поліз в кущі. Подряпавсь сам, але дістав кошеня, протягнув в долонях його Оленці.

         - На, тримай і більше не відпускай його самого,- тихо сказав Сашко. Оленка дивилась із захопленням на хлопчика, мовчки йому дякуючи.

                  3.Продовжити оповідання.

         Всі зібралися в класі й почали урок. Дівчатка піднялися і розповіли про цю дивовижну історію. Вчителька була дуже рада. І з того часу всі поважали Миколку за те, що він переборов свій страх.

  Різновиди читання.

         Виразне читання в особах.

   Вправи на розвиток читацьких навичок.

         Гра «Хто знайде швидше?»

-На лавочці «сиділо»...

В очах...

Дівчата дивилися...

-Небо - кидок

-Засічкою................................

Підсумок уроку.

         Що нового взяли ви з уроку?

         Що не вдалось?

         Чи ваші очікування виправдались?                                                                                                                                    

 

   З чого ви хотіли б почати наступний урок?

 Ви сьогодні отримали урок життя. То ж в життя беріть те, що тільки робить добро. Будьте сильними, мужніми!

                                

Домашнє завдання.    І гр. - Підгот. смішинки

                                     ІІ гр.- з підр. с.136

Категорія: 4 клас | Додав: РІТА
Переглядів: 4518 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]